Do góry

plakat rekrutacja

Kryteria oceny

kryteria oceny

Terminy rekrutacji ósmoklasistów i gimnazjalistów

Terminy rekrutacji ósmoklasistów

osmoklasisty terminy

Terminy rekrutacji gimnazjalistów

terminy

100lecie

AKTUALNOŚCI:

Autor: p. I. Misior - Zadrożna
Cztery tygodnie temu powitaliśmy nowy rok szkolny. Już we wrześniu wiemy,
że nie będzie to tylko czas spędzony jedynie z  książkami  i zeszytami, ale znajdzie się też miejsce na przygodę, ciekawostki i poznawanie świata. W dniach23-25 września uczniowie kl. II-V wyjechali na wycieczkę na Mazury. Podczas trzech dni odwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc, które nie tylko wiele nas nauczyły, ale rozbawiły i rozbudziły naszą ciekawość świata.

mazury00

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Mikołajki, miastonad jeziorami: Tałty i Mikołajskim. Odpoczywaliśmy po trudach podróży na ławeczce, by wykonać pamiątkowe zdjęcie z legendarnym „Królem Sielaw”, który na stałe wpisał się w historię i herb tego urokliwego  miasteczka. Jeszcze tylko krótki spacer po tamtejszym porcie, ciche westchnienie zachwytu nad pięknymi łodziami zacumowanymi przy brzegu, obowiązkowe pamiątki i mogliśmy ruszać w dalszą podróż .
Już niebawem wjechaliśmy do Pięknej Góry– miejscowości, gdzie  znajdował się Gwarek- ośrodek wypoczynkowy. Zakwaterowanie, obiad, krótki odpoczynek i już czekały na nas mazurskie atrakcje. Przemili animatorzy – pani Misia i pan Michał przybliżyli nam czym jest leśny survivali team building. W pobliskim lesie mieliśmyw grupach zbudować szałas z patyków i gałęzi, a później przy pomocy krzesiwa i brzozowej kory rozniecaliśmy ognisko. Aż trudno uwierzyć, że można się tak dobrze bawić bez telefonu i Internetu, ale za to z kolegami. Pani Misia pokazała nam  w jakie  ciekawe gry można się bawić na dworze wykorzystując bardzo proste rzeczy takie jak kawałki drewna  i sznurka. Najważniejsza (jak zwykle) była współpraca i logiczne myślenie (to przecież takie proste – prawda?!).  Po dniu pełnym wrażeń przyszedł czas na pyszną kolację i pierwszą noc w naszym ośrodku. Zegar tykał nieubłaganie i cisza nocna zaskoczyła niektórych nawet na korytarzu.
Drugiego dnia poznaliśmy naszego przemiłego przewodnika- pana Witosława, który opowiadał nam o ciekawostkach Warmii i Mazur. W Świętej Lipce  odwiedziliśmy barokowe  sanktuarium Maryjne, gdzie wysłuchaliśmy koncertu wykonanego na organach z ruchomymi figurkami. Następnie podziwialiśmy przepiękny zamek w miejscowości Reszel. Jeszcze tylko szybka drożdżówka w lokalnej cukierni „ Szabelski” i wyruszyliśmy do Kwatery Głównej Niemieckich Wojsk Lądowych „Mamerki”– miejsce ponure, ale każdy Polak (ten duży i mały) powinien je zobaczyć.Jest to jeden z najlepiej zachowanych w Polsce, kompleks niezniszczonych bunkrów niemieckich z okresu II wojny światowej.30 ogromnych  schronów  zachowało się do naszych czasów. Nie lada wyczynem było wejście na 39 metrową ażurową wieżę, z której rozciągał się widok na jedno z największych mazurskich jezior –Mamry.
Po solidnej lekcji historii mogliśmy odetchnąć w ośrodku. Rozmyślania o smutnych wojennych czasach rozwiały się przy ognisku nad brzegiem jeziora Tałty. Przyblasku płomieni pojawili się - Indianie. Ci niezwykle energetyczni i sympatyczni przybysze uczyli nas indiańskiego tańca, a potem zabrali nas na polowanie, po którym musieliśmy w zabawny sposób wyprać poncho. Zabawy zakończyliśmy pieczeniem kiełbasek i gorącą herbatką , gdyż wieczory nad mazurskimi jeziorami są już niestety chłodne.
Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Giżycko. Spacer po tamtejszym molo, wizyta na wieży ciśnień (129schodków), jedynym w Polscemoście obrotowym oraz rejs statkiem po mazurskich jeziorach to tylko kilka z atrakcji, które mieliśmy okazję zobaczyć i doświadczyć w tej stolicy polskiego żeglarstwa.
Po obfitym obiedzie z plecakiem pełnym uśmiechu, pamiątek i dobrych wspomnień wróciliśmy do Żakowa. Takie wycieczki, nie tylko bawią, ale także nas wiele uczą. Czekamy na następną.

mazury02

mazury33

mazury34

mazury35

You have no rights to post comments

Rekrutacja - Szkoła Podstawowa

Pro Masovia dla Żakowa

promasovia

Zielone szkoły - galerie

Programowanie - ucz się i startuj w konkursach

business-15822 640

Impreza? Tak, ale bezpiecznie!

Sport

berek

UKS „BEREK’ ŻAKÓW realizuje zadanie publiczne pod tytułem: Organizacja zajęć sportowych, lekkoatletyki, piłki nożnej, tenisa stołowego oraz udział w zawodach sportowych dzieci i młodzieży w okresie od dnia 1 lutego 2018r. do dnia 31 grudnia 2018r. na podstawie umowy zawartej pomiędzy Urzędem Gminy Siennica  reprezentowanym przez wojta p. Grzegorza Zielińskiego a Uczniowskim Klubem Sportowym „Berek” Żaków. Kwota dotacji wynosi 5000 zł + środki własne 500 zł.

Aktualności

Podsumowania

20-lecie Berka

20-lecie Berka - prezentacja (pdf)

Ale zajrzyj także tu:

herb2

Oszczędzaj i Ty!

zakow

Sekretne drzwi

Sprawdź, dokąd Cię przeniosą?
drzwi2

OSP Żaków

Logowanie

Nowy artykuł

Biegi przelajowe 0-III, 2015

Galeria filmów - kategorie:

W ostatnim okresie pojawiło się wiele filmów z udziałem naszych uczniów. Zachęcamy do oglądania!

Obejrzyj także ten film:

Copyright © 2019 Zespół Szkół im. Zawiszy Czarnego w Żakowie Rights Reserved.